O podręczniku
Witamy serdecznie na nowej stronie „Historii Sztuki – podręcznik w Polskim Języku Migowym”.
Nowa strona „Historii Sztuki – podręcznik w Polskim Języku Migowym” to znakomity przykład innowacyjnego podejścia do edukacji i dostępności. Jest to projekt, który łączy w sobie pasję do sztuki i zaangażowanie na rzecz społeczności niesłyszących, oferując bogate zasoby edukacyjne dostosowane do potrzeb osób korzystających z Polskiego Języka Migowego (PJM).
Strona powstała dzięki realizacji projektów: „Sztuka prehistoryczna i sztuka antyku – podręcznik historii sztuki w Polskim Języku Migowym”, „Od wczesnego chrześcijaństwa do gotyku – podręcznik historii sztuki w Polskim Języku Migowym (PJM)” oraz „Wymigane zagadnienia sztuki renesansu”. Na tej stronie jest baza wiedzy o sztuce, artystach, dziełach, zabytkach architektury od czasów prehistorycznych do epoki renesansu o artyście, o dziełach, o zabytkach i definicjach itp.
Strona powstała dzięki działaniom Grupy Artystów Głuchych, zwłaszcza Agnieszki Kołodziejczak – pomysłodawczyni i koordynatorki wspomnianych projektów, Marka Krzysztofa Laseckiego – konsultanta eksperckiego PJM, Tomasza Grabowskiego – grafika e-publikacji i Olgierda Koczorowskiego – montażysty i webmastera tej strony. Osobami współpracującymi są prof. Aneta Pawłowska z Instytutu Historii Sztuki Uniwersytetu Łódzkiego – konsultant ekspercki oraz głusi tłumacze PJM: Joanna Huczyńska, Monika Kozub, Daniel Kotowski.
Dzięki pracy zespołu ekspertów i artystów, strona oferuje nie tylko informacje o dziełach sztuki, ale także o artystach, zabytkach i terminologii związanej ze sztuką.
Gratulacje dla Grupy Artystów Głuchych i wszystkich, którzy przyczynili się do powstania tej strony, za ich ciężką pracę i zaangażowanie w tworzenie tak wartościowego zasobu.
Miłego oglądania i czytania naszej strony!
„Sztuka prehistoryczna i sztuka antyku – podręcznik historii sztuki w Polskim Języku Migowym”- projekt dofinansowany w ramach projektu grantowego pn. „Inkubacja innowacji społecznych w obszarze kształcenia ustawicznego osób dorosłych” realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 przez Stowarzyszenie Instytut Nowych Technologii w Łodzi
„Od wczesnego chrześcijaństwa do gotyku – podręcznik historii sztuki w Polskim Języku Migowym (PJM)” – projekt realizowany w ramach Inkubator Innowacji Społecznych Dobre Innowacje, Stowarzyszenie Wspierania Inicjatyw Gospodarczych z siedzibą w Cieszynie, w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014– 2020.
„Wymigane zagadnienia renesansu” –projekt realizowany w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014–2020 Stowarzyszenie DGA Poznań, „Inkubator Innowacji Społecznych Wielkich Jutra – Dostępność+”;